Известие

Collapse
No announcement yet.

Алтернатор от алфа 145/146 боксер на алфа 33

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Алтернатор от алфа 145/146 боксер на алфа 33

    Здравейте колеги,поради проблемите които създава фабричния алтернатор на алфа 33 реших по съвета на някой колеги да си монтирам алтернатор от алфа 145/146 боксер на моята кола алфа 33 1.7 IE 8 клапана.
    Пиша тази тема за да знаят други колеги които ще слагат такъв алтернатор какви пречки ще имат при поставянето му.
    1. Първата пречка са ушите на алтернатора на 145. На една от снимките съм снимал фабричния алтернатор на алфа 33, при него едното ухо е широко а другото тясно, при 145 и двете са широки. Вземате флекса и изрязвате ухото на алтернатора от 145 за да стане като това от алфа 33. Операцията е много лесна, особенно като се разглоби алтернатора.
    2. Втората пречка е шайба за ремъка. Свалих шайбата от алтернатора на 33 и я монтирах на този от 145. Пасва си идеално. Монтирах алтернатора и тук ми започнаха мъките. След като сложих ремъка видях че ремъка на хидравличната помпа и този на алтернатора се допират.
    Трябваха ми два милиметра за да ги раздалеча. Реших да изпиля широкото ухо на алтернатора с два милиметра за да преместя алтернатора назат. Това ми решение пропадна като забелязах че алтернатора е опрял във всмукателните колектори. Единственното решение беше да намеря шайба на коята задната част да е вдлъбната.
    Сервиза в който си подържам колата е сервиз за алтернатори и стартери и имах голям избор от шайби.
    След дълго търсене намерих шайба която да пасне идеално.
    3. Третата пречка е ремъка на алтернатора.
    Фабричния алтернатор на 33 е по къс от този на 145 и затова като реших да обтегна ремъка, алтернатора отново упря във всмукателните колектори. Алтернатора имаше много малък ход зз обтягане. Трябваше да сложа по къс ремък. Размера на този от хидравличната помпа пасна идеално.
    4. Четвъртото и последно е отстраняване на буксата на фабричния алтернатор и запояване на кабелни обувки тип уши /така ги нарече майстора/
    След всички тези премеждия алтернатора от 145 беше монтиран на колата.
    Като запалих колата, първото нещо което забелязах е че, лампата на акумулатора изгастна в момента в които двигатела запали, не се налагаше да подавам газ. Майстора замери при включени фарове и парно акумулатора и стойностите бяха 14.2 , думите му бяха перфектно.
    Не знам как е при карбураторните и 16V версии но при 8V IE всмукателните колектори пречат.
    Това бяха моите премеждия при поставянето на алтернатор от 145 на 33.
    Ако някой знае по лесен начин на тази операция нека сподели.
    Attached Files
    ALFA ROMEO 33 1.7 IE с климатикsigpic

  • #2
    Темата я правя "Важна" , ако някой има какво да допълни да пише, но без спам!!!
    Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

    Comment


    • #3
      Липсата на лопатките отпред може ли да създаде някакви проблеми?
      33 16v/MR2 SW20/S3 8L

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Kris Покажи съобщение
        Липсата на лопатките отпред може ли да създаде някакви проблеми?
        Не. В алтернатора на 145/6 вътре на ротора има перка за охлаждане.
        Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

        Comment


        • #5
          При 33ките/първа серия/ монтажа е по-лесен поради липсата на хидравличната помпа ушите не съм ги пипал ремъка ми доиде малко къс но го замених кабелните обувки си паснаха точно това е не знам при мен така по лесно стана и аз самия не очаквах че ще се получи!
          alfa33 1.5 Boxer twin weber or Dell Orto DRLA40 105 hp/Quadrifoglio Oro 84

          Comment


          • #6
            По тая тема съм писал преди година и нещо, ама кой да чете. Ще напиша пак, как става, без да се усуква ремъка и да го сменявате на всеки 1000 км.
            Първо сваляте шайбата и изпилвате ребрата и част от опорната стена на лагера.Най-добре на струг, но ако се внимава, става и с малък флекс.Идеята е да спечелиме около 5-6 милиметра, шайбата да влезе по-навътре.Без тая операция, старата шайба няма да легне на оста добре.
            Минаваме на основата за основния болт. Изпилваме я в задната част около 2-3 мм. Това предполага шайба със същата дебелина, която подлагаме между стоманената планка и динамото. Идеята е динамото да мине още по-назад.
            С тези две операции си гарантираме, че шайбата ще е в идеална позиция, спрямо другите две шайби.
            Обтегача аз го смених с такъв от голф. Малко се модифицира с чук и наковалня. Освен това се премества на следващия болт. Изобщо с обтегача вариантите са много и е въпрос на възможности и лични решения.
            Ремъка е 850.Това е важно, защото със стандартния ще берете ядове.
            Като направите всичко това, ще установите, че динамото опира в колектора. По-точно единия извод за едната фаза и извода за оборотомер.
            На 1.4 мотора, просто изрязах пластмасата на капака в участъка и свих връзката. Извода W го изрязах, защото не ми трябва.
            На 1.7 вместо да се занимавам с излишни простотии, изрязах от гумена лента 20 мм подложки и повдигнах колектора. Сега пасва идеално и има 4-5 мм разстояние.
            Това с гумената лента е само за проба и не го правете. Тя не държи на бензинови пари и...
            Тия дни, ще си изрежа от гетинакс или нещо подобно нови подложки.
            Това за хевиметъла, а сега за окабеляването.
            Не се занимавайте със старите кабели, а си сложете тия от новия генератор.Силовия е по-дебел и тока не се губи. Възбудителния е все тая, как ще го направите.Дали на стария ще му сложите нова кабелна обувка или на новия при връзката при стартера.
            На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
            Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

            Comment


            • #7
              Това със алтернатора смятам да го направя тези дни но имам някои друг въпроси.
              От какъв двигател трябва да е има ли разлика дали ще е от 1.3 1.6 или 1.7 16в.??
              и за планката ако нямам от голф моита няма ли да стане за първо време???
              И за коя пластмаса става дума че трябва да се изреже тази в задната част на алтернатора ли????

              На старата ми 33-ка беше направен по този начин

              Click image for larger version

Name:	01062010(004).jpg
Views:	1
Size:	94.7 Килобайта
ID:	2290397

              Click image for larger version

Name:	01062010(005).jpg
Views:	1
Size:	92.4 Килобайта
ID:	2290398
              Last edited by TishO; d.m.y г., 18:49.
              Аlfa33 1.7 107hp- 132hp.RIPAlfa33 1.7 16v. 1??hp.-Бившата!Alfa145 1.7 16v.-EX!AlfaRomeo33 1.7IE-Rip!AlfaRomeo33 1.3DLRO40 90hp.-1.7 16v-totalAlfa33 1.7 16vQV-EX. Alfa33 1.7 16v 4x4

              Comment


              • #8
                Моя е от 1.6 боксер и ми е създавал посочените проблеми. Възможно е при други модификации на други мотори, да е по-лесно. Все пак описаните от мене неща са верни и ако някъде не се налага интервенция- още по-добре.
                При мене, отклонението от диаметъра е само 15 градуса и това наложи преправяне на обтегача.
                Накратко: гледате ремъка да е в една плоскост с шайбите.
                Сега слагам друг , още по-мощен генератор, заради усилвателя, но това е вече друга бира.
                На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                Comment


                • #9
                  Колега RealSeX, можеш да си ползваш твоя оптегач, но трябва да си намериш шайба със същия размер./като тази на снимките от 1до 5/.Вътрешния диаметър на шайбата, този на който ляга ремъка трябва да е същия като на твоята шайба или малко по малък.Ако е по голям алтернатора ще зарежда само при по високи оборотити на двигатела кое то не е желателно.
                  На снимките от 6 до 9 ми е фабричната шайба. С нея става по описания от колегата mordohy начин.
                  Отвора на шайбата за оста на ротора е еднакъв на почти всички алтернатори от леки коли.
                  Attached Files
                  ALFA ROMEO 33 1.7 IE с климатикsigpic

                  Comment


                  • #10
                    Мерси колега това за шаибите го разбрах!!!!!!!!!
                    Имам друг въпрос алтернатора от 155 2.0 142к.с. става ли защото като ги гледам външно си приличат но съвместим ли е с боксера. Или нямат нищо общо.???
                    Понеже имам един такъв под ръка и се чудя да си изпиля ли шаибата и после да се окаже че не става и да остана с празни ръце
                    Аlfa33 1.7 107hp- 132hp.RIPAlfa33 1.7 16v. 1??hp.-Бившата!Alfa145 1.7 16v.-EX!AlfaRomeo33 1.7IE-Rip!AlfaRomeo33 1.3DLRO40 90hp.-1.7 16v-totalAlfa33 1.7 16vQV-EX. Alfa33 1.7 16v 4x4

                    Comment


                    • #11
                      Става, стига да намериш начин да го монтираш.
                      ALFA ROMEO 33 1.7 IE с климатикsigpic

                      Comment


                      • #12
                        Е не е ли същия като на боксерите????
                        Аlfa33 1.7 107hp- 132hp.RIPAlfa33 1.7 16v. 1??hp.-Бившата!Alfa145 1.7 16v.-EX!AlfaRomeo33 1.7IE-Rip!AlfaRomeo33 1.3DLRO40 90hp.-1.7 16v-totalAlfa33 1.7 16vQV-EX. Alfa33 1.7 16v 4x4

                        Comment


                        • #13
                          Днеска направихме една реставрация на старото динамо и тока ми се качи на 14.00 това добре ли е или още доста иска!!!!!!!!
                          Аlfa33 1.7 107hp- 132hp.RIPAlfa33 1.7 16v. 1??hp.-Бившата!Alfa145 1.7 16v.-EX!AlfaRomeo33 1.7IE-Rip!AlfaRomeo33 1.3DLRO40 90hp.-1.7 16v-totalAlfa33 1.7 16vQV-EX. Alfa33 1.7 16v 4x4

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от RealSeX Покажи съобщение
                            Днеска направихме една реставрация на старото динамо и тока ми се качи на 14.00 това добре ли е или още доста иска!!!!!!!!
                            14 Волта е много добре, но 14 кога? идеята е да се мери при включени всички мощни консуматори. Включваш парното на 4, отопление на задно стъкло, фарове (те цяла зима са задължителни), чистачки, музика и тогава мериш. С тези включени консуматори, дори и 13.5 волта да държи е перфектно.
                            Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                            Comment


                            • #15
                              ами с парното на макс и фаровете ми показа 13.84 нещо такова ще пробвам + чистачки и подгрева на задното стакло да видим до колко ще падне
                              Аlfa33 1.7 107hp- 132hp.RIPAlfa33 1.7 16v. 1??hp.-Бившата!Alfa145 1.7 16v.-EX!AlfaRomeo33 1.7IE-Rip!AlfaRomeo33 1.3DLRO40 90hp.-1.7 16v-totalAlfa33 1.7 16vQV-EX. Alfa33 1.7 16v 4x4

                              Comment

                              Working...
                              X